В.Р. Маслова
Профільне навчання забезпечує диференціацію освіти, створює оптимальні умови для виявлення задатків, розвитку інтересів і здібностей кожного учня, має на меті забезпечити більш глибоку підготовку старшокласників у тій галузі знань і діяльності, до яких у них сформувались стійкі інтереси і здібності.
Відповідно до Концепції профільного навчання профільне навчання у старшій школі здійснюється за такими напрямами диференціації: природничо-математичний, суспільно-гуманітарний, філологічний, художньо-естетичний, технологічний, спортивний. Напрями диференціації конкретизуються в окремі профілі навчання, наприклад: хіміко-технологічний, математичний, екологічний профілі навчання. Кожен з профілів передбачає вивчення предметів на одному із трьох рівнів змісту освіти: рівні стандарту, академічному рівні, профільному рівні.
У 2010-2011 навчальному році профільне вивчення біології у старшій школі здійснюватиметься за програмою:
10 класи – Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень. – Тернопіль: Мандрівець, 2010;
У разі, якщо у начальному закладі відсутнє відповідне навчально-методичне, матеріально-технічне та кадрове забезпечення для впровадження певного профілю навчання, то у такому випадку використовується варіант навчального плану універсального профілю, складеного відповідно до академічного рівня змісту освіти.
Рівень змісту біологічної освіти залежно від профілю навчання
Напрям навчання | Профіль навчання | Рівень змісту освіти |
– | Універсальний | Академічний рівень |
Природничо-математичний | Фізико-математичний | Академічний рівень |
Математичний | ||
Фізичний | ||
Фізико-хімічний | ||
Агрохімічний | ||
Хіміко-технологічний | ||
Географічний | ||
Біолого-хімічний | Профільний рівень | |
Біотехнологічний | ||
Біолого-фізичний (медичний) | ||
Екологічний | ||
Суспільно-гуманітарний | Історичний | Рівень стандарту |
Правовий | ||
Філософський | ||
Економічний | ||
Філологічний | Української філології | Рівень стандарту |
Іноземної філології | ||
Історико-філологічний | ||
Технологічний | Технологічний | Рівень стандарту |
Інформаційно-технологічний | ||
Художньо-естетичний | Художньо-естетичний | Рівень стандарту |
Спортивний | Спортивний | Академічний рівень |
- рівень стандарту - 1,5 години на тиждень;
- академічний рівень - 1,5 години на тиждень;
- профільний рівень - 5 годин на тиждень.
Немає коментарів:
Дописати коментар