понеділок, 25 жовтня 2010 р.

Профільне навчання біології

В.Р. Маслова
 
Профільне навчання забезпечує диференціацію освіти, створює оптимальні умови для виявлення задатків, розвитку інтересів і здібностей кожного учня, має на меті забезпечити більш глибоку підготовку старшокласників у тій галузі знань і діяльності, до яких у них сформувались стійкі інтереси і здібності.
Відповідно до Концепції профільного навчання  профільне навчання у старшій школі здійснюється за такими  напрямами диференціації: природничо-математичний, суспільно-гуманітарний, філологічний, художньо-естетичний, технологічний, спортивний. Напрями диференціації конкретизуються в окремі профілі навчання, наприклад: хіміко-технологічний, математичний, екологічний профілі навчання. Кожен з профілів передбачає вивчення предметів на одному із трьох рівнів змісту освіти: рівні стандарту, академічному рівні, профільному рівні.
У 2010-2011 навчальному році профільне вивчення біології у старшій школі здійснюватиметься за  програмою:
 10 класи – Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень. – Тернопіль: Мандрівець, 2010; 
У разі, якщо у начальному закладі відсутнє відповідне навчально-методичне, матеріально-технічне та кадрове забезпечення  для впровадження певного профілю навчання, то у такому випадку  використовується варіант навчального плану універсального профілю, складеного відповідно до академічного рівня змісту освіти.

Рівень змісту біологічної освіти залежно від профілю навчання

Напрям навчання
Профіль навчання
Рівень змісту освіти
Універсальний
Академічний рівень
Природничо-математичний
Фізико-математичний



 Академічний рівень
Математичний
Фізичний
Фізико-хімічний
Агрохімічний
Хіміко-технологічний
Географічний
Біолого-хімічний
Профільний рівень
Біотехнологічний
Біолого-фізичний (медичний)
Екологічний
Суспільно-гуманітарний
Історичний

Рівень стандарту


Правовий
Філософський
Економічний
Філологічний
Української філології

Рівень стандарту

Іноземної філології
Історико-філологічний
Технологічний
Технологічний

Рівень стандарту

Інформаційно-технологічний
Художньо-естетичний
Художньо-естетичний
Рівень стандарту
Спортивний
Спортивний
Академічний рівень
     
          Розподіл годин на вивчення біології за різними рівнями змісту освіти в 10 класах:
  • рівень стандарту      - 1,5 години на тиждень;
  • академічний рівень  - 1,5 години на тиждень;
  • профільний рівень    - 5 годин на тиждень.
          Навчальні заклади можуть збільшувати кількість годин на вивчення біології за  рахунок часу, відведеного на поглиблене вивчення предметів, введення курсів за вибором, факультативів. Програми факультативів та курсів за вибором з біології для учнів 7 – 11 класів, рекомендовані міністерством для використання у загальноосвітніх навчальних закладах, надруковано у збірнику навчальних прогарам курсів за вибором та факультативів з біології для допрофільної підготовки та профільного навчання (Камянець-Подільській: Аксіома, 2009).

Немає коментарів:

Дописати коментар