вівторок, 26 жовтня 2010 р.

Профільне навчання з фізики

Н.О. Гладушина
    З метою створення умов для урахування життєвих та пізнавальних потреб учнів навчання в старшій школі (10 – 11 класи)  ґрунтується на засадах профільної освіти. Вона має на меті поліпшити якість загальної освіти школярів, забезпечити глибоку, спеціалізовану загальноосвітню підготовку школярів у декількох освітніх галузях, сприяти забезпеченню рівного доступу школярів до якісної освіти відповідно до їх індивідуальних нахилів і потреб, розширити можливості соціалізації учнів. забезпечити наступність між загальною і фаховою оcвітою.
У 10-му класі навчання фізики в 2010/2011 навчальному році здійснюватиметься відповідно до змісту, який закладено в навчальних програмах трьох рівнів: рівні стандарту, академічному та профільному рівнях. Зміст навчальної програми рівня стандарту спрямовано на вивчення фізики як елементу загальнолюдської культури, на формування світоглядних уявлень про картину світу. На академічному рівні закладаються основи системних фізичних знань, достатніх для продовження навчання за напрямами, де потрібна відповідна фахова підготовка. Навчання фізики на профільному рівні ставить на меті формування в учнів фундаментальних знань та навичок, які будуть запорукою успішного подальшого навчання у вищих навчальних закладах, пов’язаних з обранням майбутніх професій у галузі науки, техніки і технологій.
Зміна спрямованості змісту навчальних програм у старшій школі відбивається й у відмінностях до рівнів застосування одержаних знань для розв’язування задач і виконання експериментальних робіт. Спостерігається поетапне збільшення кількості лабораторних робіт у навчальних програм різних рівнів. Окрім того, у навчальних програмах академічного та профільного рівнів значна кількість годин відводиться на виконання робіт фізичного практикуму.


Чинні навчальні програми
  10 – класи  - Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика.10-11 класи. Рівень стандарту (укладачі Ляшенко О.І., Коршак Є.В., Бугайов О.І., Шут М.І.. Мартинюк М.Т.), 2009.
10 – класи  - Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика.10-11 класи. Академічний рівень (укладачі Ляшенко О.І., Коршак Є.В., Бар’яхтар В.Г., Горобець Ю.І., Бугайов О.І., Шут М.І.. Мартинюк М.Т.), 2009.
10 – класи  - Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика.10-11 класи. Профільний рівень (укладачі Ляшенко О.І., Коршак Є.В., Бар’яхтар В.Г., Горобець Ю.І., Бугайов О.І., Шут  М.І., Мартинюк М.Т.), 2009.
11 - класи - Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика.7-11 класи, 2001;
11 – класи - Програми для профільного навчання. Фізика. 10-11 класи, 2004.
     Зміст фізичної освіти та вимоги до засвоєння цього змісту залежать від обраної навчальної програми:  на рівні стандарту курс фізики обмежується обов’язковими результатами навчання, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, тобто мінімально необхідними знаннями, які мають головним чином світоглядне спрямування; на академічному рівні – основами системи фізичних знань, достатніх для продовження навчання за напрямами, де потрібна відповідна підготовка з фізики; на рівні профільного навчання в учнів формуються фундаментальні знання з фізики, які необхідні для подальшого його використання в професійної діяльності та продовженні фізичної освіти.
Програма академічного рівня навчання фізики передбачає більш глибоке засвоєння фізичних законів і теорій, оволодіння навчальним матеріалом, необхідним для широкого застосування у поясненні природних явищ, цілісного уявлення про природничу наукову картину світу, розуміння значення і місця фізики в структурі природничих наук. Зміст програми достатній для продовження вивчення фізики як навчального предмета у вищих навчальних закладах.
Програма профільного рівня навчання фізики передбачає систематизоване вивчення основних фізичних теорій, формування світогляду та наукового стиля мислення учнів на основі фізичної картини світу, оволодіння методами наукового пізнання та усвідомлення фізичного знання на рівні продовження фізичної освіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар