вівторок, 26 жовтня 2010 р.

Курс за вибором «Політична географія»

Н.І. Лисенко
Рекомендується для вивчення у класах суспільно-гуманітарного профілю. Об'єктом його вивчення є система політичних відносин у світі, окремих країнах, районах та місцевостях. На глобальному та регіональному рівнях політична географія вивчає такі питання, як зміни на політичній карті світу, співвідношення політичних та економічних сил на світовій арені, географічні аспекти міжнародних відносин, важливі політичні та еколого-політичні процеси, осередки міжнародної напруженості.
Просторова організація політичного життя суспільства, особливості суспільного і державного устрою, форми правління та адміністративно-територіального устрою; географічні розбіжності в соціально-класовій структурі населення, його національному та релігійному складі; політичні відносини між соціальними групами, націями, державними та місцевими органами влади; географія партійно-політичних сил країни і в тому числі політичних партій, профспілок, громадських організацій і рухів та їхній вплив на політичне громадське життя; райони політичного напруження і соціальних вибухів; організація і проведення виборчих кампаній, референдумів, страйків, демонстрацій, збройних і сепаратистських виступів – знання, які допоможуть учням зрозуміти політичні процеси, що відбуваються в світі й Україні.
Курси за вибором як диференційна та варіативна частини освіти профільного навчання потребують нових підходів до їх організації. Практика засвідчує, що найбільш ефективними при проведенні курсів за вибором є сучасні педагогічні технології, зорієнтовані на активну діяльність учнів і суб’єкт-суб’єктні  взаємодії (ігрові, тренінгові та ін.), а також:
-          технологія навчальних проектів. Навчальний проект – метод навчання, який ґрунтується на визначенні соціально важливої мети та практичному її досягненні: самостійна продуктивна чи дослідницька діяльність учня, що має не тільки навчальну, але й науково-практичну значимість. Основний тип навчального проекту – практично-зорієнтований. Критерії оцінювання навчального проекту: актуальність і соціальна значимість проблеми, на вирішення якої спрямований проект; глибина вивчення проблеми; наявність і якість практичного результату, спрямованого на вирішення проблеми;
-          технологія навчального дослідження. Основна особливість дослідницької діяльності – створений інтелектуальний продукт, який встановлює конкретну (наукову) істину під час реалізації певних досліджень і поданий в стандартній, завчасно узгодженій формі. Основні критерії оцінювання навчального дослідження: наукова значимість теми; обґрунтованість вибору методів дослідження та грамотність їх використання; глибина та грамотність аналізу отриманих результатів.
Одним із інструментів оцінювання індивідуальних освітніх досягнень учня в курсах за вибором є портфоліо. Існує декілька моделей портфоліо. Одна із них – комплексний. Комплексний портфоліо складається із таких розділів: «Портфоліо документів ” (індивідуальні освітні досягнення учня); „Портфоліо робіт” (зібрання різних творчих, проектних, дослідницьких робіт учня, а також опис основних форм і напрямів його навчальної та творчої діяльності); „Портфоліо відгуків” – містить написане учнем резюме, характеристики учня, рецензії, відгуки, есе, рекомендовані листи та ін.

Немає коментарів:

Дописати коментар